Fiecare dintre noi, de când a păşit pe băncile şcolii, a observat şi  şi-a însuşit regula, poate e prea dur spus, că profesorul este mentorul,  modelul nostru – cel puţin de moment, reprezentând în acelaşi timp şi  emblema şcolii în care îşi desfăşoară activitatea. Cred, spunând  acestea, că am avut cu toţii respect, consideraţie şi, nu în ultimul  rând, o teamă faţă de dascăli, în sensul că eram conştienţi că ne sunt  superiori din toate punctele de vedere şi merită cea mai mare  consideraţie. Iată, însă, că această imagine pare să se destrame, şi  asta cam în toate şcolile. 
    Nu mai este nicio diferenţă între  elevii de şcoală generală sau de la liceu, ca să spui că cei de la  gimnaziu sunt mai cuminţi şi mai cu bun-simţ decât liceenii. Acum toţi  sunt o apă şi-un pământ, majorităţii dintre ei lipsindu-le cei şapte ani  de-acasă. Sfidarea şi luarea la mişto a profesorilor e la ordinea zilei  cel puţin în unele şcoli din judeţul nostru. Mâncatul în timpul orei  precum şi doleanţele perpetue de a merge la toaletă sunt iar obiceiuri  dobândite şi, se vede treaba, fără leac. Ştiţi ce-am observat? Că nu le  mai pasă nici de scăderea notei la purtare. Înainte vreme, să ai nota  scăzută la purtare era o mare ruşine, şi când zic scăzută mă refer la un  punct, două. Acum, şi cu 6 sau 7 la purtare, tinerii n-au niciun stres.
     Acum, ce să zic, că nici cu unii profesori nu mi-e ruşine. Şi nu spun  asta întâmplător, ci efectiv în urma unor realităţi confirmate. Unii  profesori, cu precădere din mediul rural, prea pătrunşi de importanţă,  sau „uitaţi” pe posturile pe care le ocupă şi neverificaţi de nimeni de  decenii întregi, consideră, nici mai mult nici mai puţin, că elevii sunt  nişte elemente pe care le pot „manageria” după bunul plac. Şi sunt  dascăli care care consideră că le predau unor „animale”, „talibani”,  „moluşte”, „dobitoci”, „râme”, „handicapaţi”. Şi exemplele ar putea  continua.
    Cum o dai, se găsesc hibe de ambele părţi. Nimeni nu-i  perfect, dar învăţământul nostru, cel puţin în relaţia profesor-elev,  este sub orice critică. Lipseşte liantul, acea comunicare liniştitoare,  dătătoare de siguranţă şi pentru ambele părţi. Siguranţa că poţi  transmite elevului ce ştii cu garanţia că el pricepe ceva. Iar liantul  n-are cum să mai existe, pentru că la baza lui stătea respectul, iar cum  respectul 
s-a dus pe apa sâmbetei…
http://www.obiectivtulcea.ro/stirile-zilei/20109-coal-fr-respect-.html 
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
 
 

 
 
 
 
 Postări
Postări
 
 
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu